Monday, December 27, 2010

Sengal.....

Ok, ni citer kat tmpt keje ah...kitorang tgh carik stap baru...ye la nak meramaikan org..hehe.
Dah sah2 kat dalam jobstreet tu kriteria kami nak fomfuan....tapi ramai lelaki jugak yg mintak...tak kisah la kan, deme nak mencube...eheh....ensem2 gak yg mintak tuh..hehe.
Kami nak fomfuan bukan pe, sbb kami semua fomfuan..kang ada satu lelaki, semua tak bleh wat keje lak...hahaha...

Bila dah rebiu banyak resume..sampai dah nak muntah tgk resume...wah macam2 aku jumpa beb...menarik pun ada, nak gelak guling2 pun ada....yg bg kertas sekeping pun ada...

tapi ada a few resume yg menarik perhatian aku.hehe...Bukak satu resume ni...perghh...kuali (qualification) die mmg best...kira menepati citarasa me and my boss la...skali gaji die mintak...tak hengat punya tinggi...lebih dari my boss....adehla...non negotiable lak tu...huhu....ni kalo kerja mesti susah aku nanti ni...rejek...

hmmm....go to another interesting resume...fomfuan, umuq 33, masih bujang.kuali tak dak langsung....totally jauh dari yg kami mintak...tapikan part reference dia yg aku tak tahan tu....Datuk XXXXX...relationship : Friend.....wahhh.....kawan datuk mana nih...haha..tapi sory la beb, kawan datuk ka, sepupu datuk ka,kalau kuali tak cukup cantik pun aku rejek....heheh...best part merejek nih....;P, dah aku dapat mandat wat mende nih...heheh...

And another one....teng teng teng...

Ada sorang kendidet ni, hantar resume by hand...siap letak bawah pintu..fine la kan...
wa tak kesah beb..jgn antor main lempar je...sah sah aku rejek..haha
Tapi lepas die hantar tu tak sampai stgh jam dah tanyer....ok fine...aku jawap la tak bukak lagi envelope....then 5 minit call lagi, tanya dah bukak ka dah rebiu ka? aku cakap blum lagi. keje lain banyak..time ni hangin sudah menampakkan kesannya, lagi 15 minit dia call lagi...kepala aku dah start berasap.tapi masih boleh kawal asap itu....aku jawap, sabar yer dik, akak tgh banyak keja ni, nanti akak rebiu jawapku dgn penuh berhemah...cewah...ala2 pompuan melayu terakhir gitu....pahtu dlm stgh jam sms,tanye cemana permohonan saya kak? WEI, SAPA BG NO HENPON AKU KAT BUDAK NI?????????????

Wei...ni da lebey...dah la tak sempat nak rebiu permohonan yg maha banyak neh...die asik2 tanye lak...dari mula2 nak di pertimbangkan (sbb die fomfuan kan) terus aku rimas, lemas...etc..end akui REJEK jugak sebelum sempat aku baca resume dia..heheheheh ....

moral of the story: Kalau kuali ok tapi nak tak nak kene amik kira perasaan tukang rebiu resume...eceh...




2 comments:

  1. kalau macam tu ambik aku je le.... huhuhuhu

    tapi cukup kah sifat² kepompuanan aku?....

    huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  2. meh ah..hantar resume...heheh...
    kalau kuali best...akan di pertimbangkan...

    ReplyDelete